EVSİD Başkanı Talha Özger: ‘İhracatta fiyatlama zorluğu yaşıyoruz’

kurundaki yükselişin ihracatçıyı rahatlatmadığını ifade eden Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Başkanı Talha Özger, “İşçilik maliyetlerimiz 6 ayda bir artıyor. Geçmiş dönemlere baktığımızda bu, yılda bir oluyordu ve maksimum yüzde 20’lik artışlar yaşanıyordu. Bu da ihracatta fiyatlandırma yaparken bizi zorlamıyordu. Ama şimdi dolar bazlı maliyetlerde işçiliği de artırmamız gerekiyor. Zaten ürünü satarken zorlandığımız bir dönemden geçiyoruz. Ayrıca üretimlerini kiralık alanlarda yapan firmalarımız var. Onlar da kira artışı gibi çok ciddi bir sorunla baş başa kaldılar” diye konuştu.

‘HAMMADDE BELİMİZİ BÜKÜYOR’

Şu anda tüm gelişmelerin üreticinin aleyhine olduğunu söyleyen Talha Özger, “Türkiye, kendi cevherinden üretim yapan bir ülke değil. Ve bazı hammaddelerin ithalatında ek vergiler belimizi büküyor. Çelik hammaddesinde bu, yüzde 12 oldu. Bir firma getirdiği kalın çeliği inceltip bize satıyor. Tüm üretim o firmaya bağlı. Bizler kendimizi bu hammadde kartellerine teslim etmek istemiyoruz. Hammadde tüccarlarının insafına kalmış durumdayız” diye konuştu. 2023 yılını 3.2 milyar dolarlık ihracatla kapattıklarını belirten Özger, “2024 yılında ihracatta hedefimiz yeniden 3.5 milyar dolar seviyelerine gelebilmek. Amacımız kg başına ihracat değerimizi 4.5-5 dolar seviyelerine çıkarmak. 2024 zor bir yıl olacak” ifadelerini kullandı.

ÇARKLARIN DÖNMESİ İÇİN HER KAPIYA GİTMELİYİZ

-Sektör olarak ihracatta geçen yıl yüzde 4.7’lik düşüş yaşandığına değinen EVSİD Başkanı Talha Özger, “6 Şubat depremleri maalesef bölgedeki üreticilerimizi derinden etkiledi. O bölgede üretim uzun süre durdu. Ancak şimdi zorlu ortamda üretimimizi korumamız, ihracatımızı güçlendirmemiz gerekiyor. Sanayide çarkların dönmesi lazım. Günü kurtarma peşindeyiz ama artık her kapıyı çalmalı, tüm desteklerin en tepesinden yararlanmalıyız. Tüm alıcılarla bağlantı kurmalıyız. Finansmana erişim konusunda atılacak her adım, yapılacak her katkı bizlere olumlu yansıyacak” dedi.

EKTİĞİMİZ TOHUMLAR MEYVELERİNİ VERİYOR

-İhracatta hem uzak pazarların hem de yakın pazarların farklı işlevleri olduğunu hatırlatan Talha Özger, “Yakın coğrafyadaki güçlü pazarlarımız hızlı ihracat için avantajlı ve stratejik öneme sahip. Uzak pazarlarda ise bugün yapılan çalışmalar yıllar sonra sonuçlarını veriyor. Latin Amerika’da yıllar önce ektiğimiz tohumlar meyvelerini vermeye başladı. O pazarlarda ihracat artış oranlarımız çok iyi. Bu çalışmaları arttırarak devam edeceğiz” diye konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x